pandorasvarld.blogg.se

Jag, mitt liv och mina drömmar......

Det är ofta dunkelt i början.......

Har suttit en stund nu på morgonen, läst och funderat kring det jag skrev om sist. Särskilt utifrån sista helgen i aug då jag fick nog av struntprat och skvaller om allt och alla runt ett visst par.
Eller snarare en viss krets.
Min man och jag åkte en månad senare till Frankrike i 3 veckor. Vi har inte träffat dessa människor sedan dess men de sms:ar, skickar bilder, tjatar om träff, saknar dig etc etc.
Får man "göra slut" med vänner som inte känts som vänner på flera månader/år?
Frågade min man: Robban vilka tycker du är dina riktiga vänner?
R: Clas och Leffe. De finns alltid där, vi ställer upp på varandra. Jamen P tex? Frågar jag. R: han var en vän för länge sedan men känns han mer som en kompis, inte nära vän.
Jag började tänka ännu mer🤔 och kände inte att jag saknade den här kretsen människor som kompisar längre av olika skäl.
Saker och situationer har hänt under våren o sommaren 17 som gjort att jag enbart blir nervös och inte känner mig välkommen bland dessa människor (se mitt förra inlägg och mer hände efter 9/77).
Min mans kommentar efter att ha talat m P efter 26/8: skaffa nya kompisar, de här är inget att ha. Ge uppmärksamhet till de som verkligen är vänner. Det var en väl värd tanke som jag valt att tänka kring och följa. Så vilka är riktiga vänner?
Det visade sig att jag faktiskt har flera stycken även om vi inte känt varandra hela livet😊💓.

Jag hoppas det är en mognad för mig att säga nej tack till situationer och människor jag inte mår bra av.
Och det har ju ett pris förstås....

Tavlan är målad av min son; Tony Blomqvist.
Taggar: Livet, Relationer;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: